دامپتراک معدنی بلاز مدل 75131 با ظرفیت بارگیری 110 تا 136 تن

طراحی شده برای برای جابجایی سنگ­ها در معادن روباز، عمیق و نیز برای شرایط سخت و جاده های عملیاتی معادن و تحت شرایط مختلف آب و هوایی (بازه دمایی محیط از 50- تا 50+ درجه سانتیگراد)

ظرفیت حمل بار             130 تن

وزن ناخالص مجاز           237 تن

حجم اتاق بار (سر پر)      71 متر مکعب

قدرت موتور          1600 اسب بخار

سیستم فرمان

فرمان هیدرواستاتیکی با جرخ های فرمانپذیر جلو

زاویه گردش چرخ های ف مانپذیر، درجه:                                      42

شعاع گردش، متر:                                                                    13

محیط گردش، متر:                                                                   28

سیستم فرمان مطابق با الزامات ISO5010 می باشد.

سیستم تعلیق

جک های تعلیق دو عدد برای محور جلو و دو عدد برای محور عقب در نظر گرفته شده و به مندل ها، مفاصل مرکزی و تیرهای عرضی مجهز شده است. سیلندرها هیدروپنوماتیکی (نیتروژن و روغن)  و مجهز به ضربه گیر هیدرولیکی هستند.

کورس پیستون سیلندر، میلیمتر:

  • جلو : 320
  • عقب: 290

موتور

مدل:                                                       CUMMINS QST50-C

موتور دیزلی چهارزمانه مجهز به توربوشارژ و اینترکولر با چیدمان سیلندر نوع V شکل و سیستم کنترل الکترونیکی

قدرت موتور در 1900 دور در دقیقه، کیلووات (اسب بخار):              (1600) 783

حداکثر گشتاور در 1500 دور در دقیقه، نیوتن متر:                                 6292

تعداد سیلندر:                                                                                 16

حجم مجموع سیلندرها، لیتر:                                                            3/50

قطر سیلندر، میلیمتر:                                                                      159

کورس پیستون، میلیمتر:                                                               190

تصفیه هوای موتور با فیلترهای سه مرحله ای دارای المان های خشک انجام می شود

گازهای خروجی اگزوز از داخل اتاق بار می باشد.

سیستم روانکاری از نوع گردشی پر فشار با خنک کننده روغن است

سیستم خنک کننده موتور یک ردیفه مدار بسته تحت فشار

خنک کنندگی روغن از طریق مبدل حرارتی آب به روغن انجام می شود.

سیستم پیش گرمکن سیال(موتور)

سیستم استارت پنیوماتیکی است.

ولتاژ سیستم برق، ولت:                                                                      24

مصرف سوخت ویژه، گرم بر کیلو وات ساعت:                                           202

لاستیک ها

لاستیک ها تیوبلس پنیوماتیک با الگوی آج مخصوص معدن

سایز لاستیک: 33.00-R51 یا 33.00-51

سایز رینگ: 24.00-51/5.0

فشار باد لاستیک ها، مگا پاسکال: 62/0 تا 7/0

سیستم هیدرولیک

سیستم هیدرولیکی ترکیبی برای سیستم بالابر، سیستم فرمان و محرک ترمز. این سیستم با پمپ پیستونی- محوری جابجایی متغیر و جک های تلسکوپی سه مرحله ای بالابر اتاق بار با یک عملگر دوگانه مجهز هستند.

زمان بالا بردن اتاق بار، ثانیه:                                                          20

زمان پایین آمدن اتاق بار، ثانیه:                                                       18

حداکثر فشار در سیستم هیدرولیک، مگاپاسکال:                                  18

حداکثر خروجی پمپ در1900 دور در دقیقه، دسی مترمکعب در دقیقه:   474

درجه فیلترینگ، میکرون:                                                              10

کابین

دو درب دو نفره باصندلی قابل تنظیم  بادی برای راننده، صندلی اضافی برای شاگرد و میل فرمان قابل تنظیم، کابین مطابق الزامات سیستم ایمنی ROPS و استانداردهای EN474-1 و EN474-6 برای سر و صدا، لرزش، غلظت مواد مضر و گرد و غبار داخل کابین است.

سطح صدای داخل کابین بیشتر از 80 دسی بل نمی باشد.

سطح لرزش موضعی بیش از 126 دسی بل نیست.

سطح لرزش کلی بیش از 115 دسی بل نیست.

اوزان

حداکثر ظرفیت بارگیری، کیلوگرم: مجهز به  لاستیک 33.00-51      130000

لاستیک 33.00R51     136000

وزن دستگاه (بدون بار)، کیلوگرم:                                            107100

وزن کل (ناخالص)، کیلوگرم: مجهز به   لاستیک 33.00-51            237100

لاستیک 33.00R51           243100

توزیع وزن روی محورها، درصد:

جلو                    عقب

بدون بار:            9/50                  1/49

با بار:                0/33                  0/67

شاسی

استفاده از فولاد ضد سایش با استحکام بالا با قرارگیری المان های ریخته گری شده در محل حداکثر بارگیری

دیواره های جانبی با ارتفاع متغیر و مقطع جعبه ای شکل که توسط رام های عرضی با شکل خاص به یکدیگر متصل می شوند.

ظرفیت ها، لیتر

تانک سوخت:                                                                        1900

مایع خنک کننده موتور:                                                             410

روغن موتور:                                                                            195

سیستم هیدرولیک:                                                                   490

توپی چرخ ها:                                                                (2×46) 92

جک های تعلیق:

جلو :                                                                     (2×4/15) 8/30

عقب:                                                                     (2×7/28) 4/57

سیستم ترمز

سیستم ترمز مطابق با الزامات استاندارد ISO3450 بوده و شامل ترمز هیدرولیکی، ترمز دستی، ترمز کمکی و ترمز اضطراری می باشد.

سیستم ترمز هیدرولیکی شامل ترمزهای دیسکی با دو سیلندر ترمز برای هر دیسک برای چرخ های جلو و ترمزهای دیسکی با دو سیلندرترمز برای هر دیسک و تنظیم شونده خودکار فاصله بین لنت ها و دیسک ترمز برای چرخ های عقب است. دیسک های ترمز روی شفت های الکترموتور ویل موتورها نصب شده است.

ترمز دستی – سیلندرهای ترمز بطور مداوم بر روی چرخ های عقب درگیر هستند. دارای محرک فنری با کنترل هیدرولیکی.

ترمز کمکی – سیستم ترمز الکترودینامیکی با استفاده از حالت مبدل الکترو موتورهای ویل موتور، خنک­ شونده توسط رزیستورهای ترمز.

(رزیستورهای ترمز 600×2UVTR با توان 1200 کیلو وات)

ترمز اضطراری از ترمز دستی و مدار عملیاتی ترمزهای هیدرولیکی استفاده می کند.

تجهیزات اختیاری

سیستم اطفاء حریق ترکیبی همراه با کنترل از راه دور(استاندارد)

بخاری و سیستم تهویه مطبوع (استاندارد)

سیستم پیش گرمکن استارت

سیستم گریسکاری مرکزی

سیستم کنترل سوخت و بارگیری (اختیاری)

سیستم کنترل فشار باد لاستیک از راه دور

لاینینگ کف اتاق بار (انتخابی)

مبدل شارژ سریع سوخت مدل “Wiggins”

دستگاه هشدار دهنده ولتاژ بالا (استاندارد)

سیستم تصفیه هوا (اختیاری)

فیلترهای هوا و فیلترهای سوخت “Fleetguard”

لاستیک اضافه (اختیاری)

سیستم رادیو ضبط (اختیاری)

بوق بادی (اختیاری)

فن خنک کننده دارای کلاچ الکتریکی  EM-1500

  اتاق بار

اتاق بار جوشکاری شده به شکل باکت که توسط گازهای خروجی اگزوز گرم می شود.

اتاق بار به وسیله سیم بکسل در وضعیت بالا ثابت می شود، مجهز به سیستم محافظت در برابر واژگونی و اهرم سنگ پران و تاج محافظ کابین می باشد.

حجم اتاق بار، مترمکعب:

سرخالی                                           سر پر 2:1

0/40                                              0/67

5/45                                              2/71

1/50                                              5/75

0/55                                              0/80

6/59                                              0/84

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت با محرک الکتریکی DC، جریان متغیر با ژنراتور کششی، دو الکتروموتور ویل موتور، توپی چرخ ها شامل مجموعه دنده های خورشیدی سیاره ای دو ردیفه، سیستم کنترل الکترونیکی

نسبت انتقال چرخ دنده های توپی چرخ:                                              30/36

حداکثر سرعت، کیلومتر بر ساعت:                                                          48

GSN 500; GST-1; GST 1000مدل ژنراتور

EDP-600;EK-590;TED-6;ED-136;EK-420Aمدل الکترو موتور

 

ظرفیت ها( لیتر)

تانک سوخت:                        1105

مایع خنک کننده موتور:           380

روغن موتور:                          140

سیستم هیدرولیک:                 405

توپی چرخها:                        (46×2) 92

جک های سیستم تعلیق:

جلو :                                (2×15.4) 30.8

عقب:                                (2×29.3) 58.6

 

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید