دامپتراک معدنی بلاز مدل 75581 با ظرفیت بارگیری 90 تن

طراحی شده برای حمل و جابجایی سنگ­ها در معادن روباز، عمیق و نیز برای شرایط سخت و جاده های عملیاتی معادن و تحت شرایط مختلف آب و هوایی (بازه دمایی محیط از 50- تا 50+ درجه سانتیگراد)

ظرفیت حمل بار             130 تن

وزن ناخالص مجاز           237 تن

حجم اتاق بار (سر پر)      71 متر مکعب

قدرت موتور          1600 اسب بخار

سیستم هیدرولیک

سیستم هیدرولیکی ترکیبی برای سیستم بالابر، سیستم فرمان و محرک ترمز. جک های بالابر تلسکوپی سه مرحله ای با یک عملگر دوگانه هستند.

زمان بالا بردن اتاق بار، ثانیه:                                                          19

زمان پایین آمدن اتاق بار، ثانیه:                                                       19

حداکثر فشار در سیستم هیدرولیک، مگاپاسکال:                                16.5

حداکثر خروجی پمپ در1900 دور در دقیقه، دسی مترمکعب در دقیقه:    464

درجه فیلترینگ، میکرون:                                                              10

سیستم تعلیق

جکهای تعلیق پنوماتیکی (نیتروژن – روغن) برای چرخ های جلو  و عقب

کورس پیستون سیلندر، میلیمتر:

  • جلو : 260
  • عقب: 210

سیستم فرمان

فرمان هیدرواستاتیکی با چرخ های فرمانپذیر جلو

زاویه گردش چرخ های فرمانپذیر، درجه:                                      38

شعاع گردش، متر:                                                                    11

محیط گردش، متر:                                                                   24

سیستم فرمان مطابق با الزامات ISO5010 می باشد.

موتور

مدل:                                                        CUMMINS QST30-C

موتور دیزلی چهار زمانه با چیدمان سیلندر نوع V شکل، اینترکولر هوای فشرده

قدرت موتور در 2100 دور در دقیقه، کیلووات (اسب بخار):              783 (1050)

تعداد سیلندر:                                                                                 12

حجم مجموع سیلندرها، لیتر:                                                              30

قطر سیلندر، میلیمتر:                                                                      140

کورس پیستون، میلیمتر:                                                               1/165

تصفیه هوای موتور با فیلترهای سه مرحله ای دارای المان های خشک انجام می شود

گازهای خروجی اگزوز از داخل اتاق بار می باشد.

سیستم روانکاری از نوع گردشی پر فشار با کارتر روغن است

سیستم خنک کننده موتور یک ردیفه مدار بسته تحت فشار

خنک کنندگی روغن از طریق مبدل حرارتی آب به روغن انجام می شود.

سیستم پیش گرمکن سیال(موتور)

سیستم استارت الکتریکی

ولتاژ سیستم برق، ولت:                                                                      24

مصرف سوخت ویژه، گرم بر کیلو وات ساعت:                                           202

 سیستم انتقال قدرت   (AC/AC)

محرک الکتریکی AC، ژنراتور کششی، دو الکتروموتور ویل موتور، توپی چرخ ها شامل مجموعه دنده های خورشیدی سیاره ای، تجهیزات الکتریکی کمکی، دستگاه های تنظیم و کنترل

نسبت انتقال چرخ دنده های توپی چرخ:                                              30/36

حداکثر سرعت، کیلومتر بر ساعت:                                                         60

KTE-90مدل محرک AC

GST 700-8مدل ژنراتور  TAD-9مدل الکترو موتور

 لاستیک ها

لاستیک ها تیوبلس پنیوماتیک با الگوی آج مخصوص معدن

سایز لاستیک: 27.00-R49 یا 31.90-49

سایز رینگ: 19.50-49/4.0

فشار باد لاستیک ها، مگا پاسکال: طبق توصیه تولید کننده لاستیک

 شاسی

استفاده از فولاد ضد سایش با استحکام بالا با قرارگیری المان های ریخته گری شده در محل حداکثر بارگیری

دیواره های جانبی با ارتفاع متغیر و مقطع جعبه ای شکل که توسط رام های عرضی با شکل خاص به یکدیگر متصل می شوند.

اوزان

حداکثر ظرفیت بارگیری، کیلوگرم:                                            90000

وزن دستگاه (بدون بار)، کیلوگرم:                                              75000

وزن کل (ناخالص)، کیلوگرم:                                            165000

توزیع وزن روی محورها، درصد:

جلو                    عقب

بدون بار:            9/50                  1/49

با بار:                0/33                  0/67

 ظرفیت ها، لیتر

تانک سوخت:                                                                          1150

مایع خنک کننده موتور:                                                               380

روغن موتور:                                                                              140

سیستم هیدرولیک:                                                                     405

توپی چرخ ها:                                                                  (2×46) 92

جک های تعلیق:

جلو :                                                                       (2×4/15) 8/30

عقب:                                                                       (2×3/29) 6/58

اتاق بار

اتاق بار جوشکاری شده به شکل باکت که توسط گازهای خروجی اگزوز گرم می شود.

اتاق بار به وسیله سیم بکسل در وضعیت بالا ثابت می شود، مجهز به سیستم محافظت در برابر واژگونی و اهرم سنگ پران و تاج محافظ کابین می باشد.

حجم اتاق بار، مترمکعب:

سرخالی                                            سر پر 2:1

7/37                                              3/53  (استاندارد)

5/44                                              0/60  (انتخابی)

0/75                                              0/93 (انتخابی)

کابین

دو درب دو نفره باصندلی قابل تنظیم  بادی برای راننده، صندلی اضافی برای شاگرد و میل فرمان قابل تنظیم، کابین مطابق الزامات سیستم ایمنی ROPS و استانداردهای EN474-1 و EN474-6 برای سر و صدا، لرزش، غلظت مواد مضر و گرد و غبار داخل کابین است.

سطح صدای داخل کابین بیشتر از 80 دسی بل نمی باشد.

سطح لرزش موضعی بیش از 126 دسی بل نیست.

سطح لرزش کلی بیش از 115 دسی بل نیست.

 سیستم ترمز

سیستم ترمز مطابق با الزامات استاندارد ISO3450 بوده و دارای ترمز هیدرولیکی، ترمز دستی، ترمز کمکی و ترمز اضطراری می باشد.

ترمز هیدرولیکی چرخ های جلو: ترمز دیسکی با دو سیلندر برای هر دیسک و تنظیم شونده خودکار فاصله بین لنت ها و دیسک ترمز

چرخ های عقب: ترمز دیسکی با دو سیلندر برای هر دیسک و تنظیم شونده خودکار فاصله بین لنت ها و دیسک ترمز

دیسک های ترمز روی شفت های الکترموتور ویل موتورها نصب شده است. محرک ترمز هیدرولیکی بوده و برای چرخ های جلو و عقب مجزا می باشد.

ترمز دستی – سیلندرهای ترمز بطور مداوم بر روی چرخ های عقب درگیر هستند. دارای محرک فنری با کنترل هیدرولیکی.

ترمز کمکی – سیستم ترمز الکترودینامیکی با استفاده از حالت مبدل الکترو موتورهای ویل موتور، خنک­ شونده توسط رزیستورهای ترمز.

(رزیستورهای ترمز 600×2UVTR با توان 1200 کیلو وات)

ترمز اضطراری: استفاده از ترمز دستی و مدار عملیاتی ترمزهای هیدرولیکی

تجهیزات ویژه

سیستم اطفاء حریق ترکیبی همراه با کنترل از راه دور

سیستم پیش گرمکن استارت (استاندارد)

سیستم گریسکاری مرکزی (استاندارد)

بخاری و سیستم تهویه مطبوع (استاندارد)

سیستم کنترل سوخت و بارگیری (استاندارد)

سیستم نظارت ویدیویی – دوربین (استاندارد)

سیستم کنترل فشار باد لاستیک از راه دور (استاندارد)

دستگاه هشدار دهنده ولتاژ بالا (استاندارد)

لاینینگ کف اتاق بار

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید