ماشین یدک کش بلاز مدل 74131

طراحی شده برای انتقال دامپتراک­های معیوب و متوقف شده در جاده های معدن و سایر تجهیزات معدنی

با وزن 70000 تا 160000 کیلوگرم به تعمیرگاه و تحت شرایط مختلف آب و هوایی

ظرفیت حمل بار             130 تن

وزن ناخالص مجاز           237 تن

حجم اتاق بار (سر پر)      71 متر مکعب

قدرت موتور          1600 اسب بخار

سیستم فرمان

فرمان هیدرواستاتیکی با چرخ های فرمانپذیر جلو

زاویه گردش چرخ های فرمانپذیر، درجه:42

شعاع گردش، متر: 13

محیط گردش، متر: 28

سیستم فرمان مطابق با الزامات ISO5010 می باشد.

سیستم تعلیق

جک های تعلیق دو عدد برای محور جلو و دو عدد برای محور عقب در نظر گرفته شده و به مندل ها، مفاصل مرکزی و تیرهای عرضی مجهز شده است. سیلندرها هیدروپنوماتیکی (نیتروژن و روغن)  و مجهز به ضربه گیر هیدرولیکی هستند.

کورس پیستون سیلندر، میلیمتر:

  • جلو : 320
  • عقب: 290

موتور

مدل:CUMMINS KTA50-C

موتور دیزلی پاشش مستقیم چهارزمانه مجهز به توربوشارژ و اینترکولر با چیدمان سیلندر نوع V شکل

قدرت موتور در 1900 دور در دقیقه، کیلووات (اسب بخار): (1600) 1194

حداکثر گشتاور در 1500 دور در دقیقه، نیوتن متر:6092

تعداد سیلندر:16

حجم مجموع سیلندرها، لیتر:3/50

قطر سیلندر، میلیمتر:159

کورس پیستون، میلیمتر: 190

مصرف سوخت ویژه در توان اسمی، گرم بر کیلو وات ساعت:207

تصفیه هوای موتور با فیلترهای سه مرحله ای دارای المان های خشک انجام می شود

خروج گازهای احتراق موتور از طریق دو لوله اگزوز انجام می شود که بطور مستقیم روی اتاق بار  دستگاه نصب شده است.

سیستم روانکاری از نوع گردشی پر فشار با خنک کننده روغن است

سیستم خنک کننده موتور تک ردیفه مدار بسته تحت فشار

سیستم پیش گرمکن سیال(موتور)

سیستم استارت پنیوماتیکی است.

ولتاژ سیستم برق، ولت:24

محرک هیدرولیکی

سیستم هیدرولیکی ترکیبی برای جک های بالابر، سیستم فرمان و محرک ترمز. این سیستم با پمپ پیستونی- محوری جابجایی متغیر مجهز شده است.

حداکثر فشار در سیستم هیدرولیک، مگاپاسکال: 18

حداکثر خروجی پمپ در1900 دور در دقیقه، دسی مترمکعب در دقیقه:    474

درجه فیلترینگ، میکرون:10

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت با محرک الکتریکی AC/DCبا ژنراتور کششی، دو الکتروموتور ویل موتور، توپی چرخ ها شامل مجموعه دنده های خورشیدی سیاره ای دو ردیفه، سیستم کنترل الکترونیکی

نسبت انتقال چرخ دنده های توپی چرخ: 38/28

حداکثر سرعت، کیلومتر بر ساعت: 64

AC/DCانتقال قدرت

GSN500; GST-1; SGT-1000مدل ژنراتورEDP-600; EK590; TED-6; ED-136; EK-420Aمدل الکترو موتور

 

سیستم ترمز

سیستم ترمز مطابق با الزامات استاندارد ISO3450 بوده و شامل ترمز هیدرولیکی، ترمز دستی، ترمز کمکی و ترمز اضطراری می باشد.

سیستم ترمز هیدرولیکی شامل ترمزهای دیسکی با دو سیلندر ترمز برای هر دیسک برای چرخ های جلو و ترمزهای دیسکی با دو سیلندرترمز برای هر دیسک و تنظیم شونده خودکار فاصله بین لنت ها و دیسک ترمز برای چرخ های عقب است. دیسک های ترمز روی شفت های الکترموتور ویل موتورها نصب شده است.

ترمز دستی – سیلندرهای ترمز بطور مداوم بر روی چرخ های عقب درگیر هستند. دارای محرک فنری با کنترل هیدرولیکی.

ترمز کمکی – سیستم ترمز الکترودینامیکی با استفاده از حالت مبدل الکترو موتورهای ویل موتور، خنک­ شونده توسط رزیستورهای ترمز.

(رزیستورهای ترمز 600×2UVTR با توان 1200 کیلو وات)

ترمز اضطراری از ترمز دستی و مدار عملیاتی ترمزهای هیدرولیکی استفاده می کند.

اوزان

حداکثر ظرفیت بارگیری، کیلوگرم: 125000

توزیع وزن بدون بار روی محورها، درصد:         جلو:  4/50         عقب:  6/49

حداکثر نیروی مکانیزم بالابر در یدک کش، کیلوگرم:     -گیره پایینی: 50000

– گیره بالایی: 70000

وزنه تعادل، کیلوگرم: 10400

کابین

دو درب، دو نفره باصندلی قابل تنظیم بادی برای راننده، صندلی اضافی برای شاگرد و میل فرمان قابل تنظیم، کابین مطابق الزامات سیستم ایمنی ROPS و استانداردهای EN474-1 و EN474-6 برای سر و صدا، لرزش، غلظت مواد مضر و گرد و غبار داخل کابین است.

سطح صدای داخل کابین بیشتر از 80 دسی بل نمی باشد.

سطح لرزش موضعی بیش از 126 دسی بل نیست.

سطح لرزش کلی بیش از 115 دسی بل نیست.

لاستیک ها

لاستیک ها تیوبلس پنیوماتیکی با الگوی آج مخصوص معدن

سایز لاستیک: 33.00-R51 یا 33.00-51

سایز رینگ: 24.00-51/5.0

تجهیزات اختیاری

سیستم اطفاء حریق (استاندارد)

بخاری و سیستم تهویه مطبوع (استاندارد)

سیستم پیش گرمکن استارت (استاندارد)

اتصال دهنده هیدرولیکی برای آزاد کردن ترمز دامپتراک بکسل شده (اختیاری)

سیستم گریسکاری مرکزی اتوماتیک (اختیاری)

سیستم کنترل فشار باد لاستیک از راه دور (اختیاری)

سیستم نظارت ویدئویی- دوربین (اختیاری)

مبدل شارژ سریع سوخت مدل “Wiggins”

فیلترهای هوا “Fleetguard”

شاسی

استفاده از فولاد ضد سایش با استحکام بالا با قرارگیری المان های ریخته گری شده در محل حداکثر بارگیری

دیواره های جانبی با ارتفاع متغیر و مقطع جعبه ای شکل که توسط رام های عرضی با شکل خاص به یکدیگر متصل می شوند.

 ظرفیت ها، لیتر

تانک سوخت: 1900

مایع خنک کننده موتور:410

روغن موتور:195

سیستم هیدرولیک:490

توپی چرخ ها: (2×46) 92

جک های تعلیق:

جلو : (2×7/28) 4/57

عقب: (2×9/16) 8/33

مکانیزم اتصال بالابر

از پایه نگهدارتده ثابت و پایه متحرک تشکیل شده است. پایه متحرک به گیره های جداگانه (بالایی و پایینی) مجهز شده و به وسیله میله ها و دو جک هیدرولیکی در سراسر پایه ثابت حرکت می کند. سه سطح تثبیت برای ثابت کردن پایه متحرک وجود دارد. تثبیت پایه متحرک از داخل کابین  اپراتور انجام می شود. گیره پایینی پایه نگهدارنده متحرک برای بلندکردن از سمت زمین می باشد. کنترل مکانیزم به صورت الکتروهیدرولیکی از کابین اپراتور و به وسیله کنترل از راه دور انجام می شود.

جابجایی پایه متحرک، میلی متر: 2050

تجهیزات

وزنه تعادل برای افزایش بار محور جلو، صفحه محافظ با قسمتی برای عبور از کابین به گارد، چراغ چشمک زن و چراغ جلو برای روشنایی منطقه صفحه محافظ، دو نردبان از سمت راست و چپ برای بالا رفتن از پله ها از زمین به سمت صفحه محافظ به کابین، جعبه نگهداری لوازم جانبی، گلگیر چرخ های عقب، اتصال دهنده هیدرولیکی برای اتصال به جک های بالابر اتاق بار دامپتراک بکسل شده به منظور تخلیه آن، اتصال دهنده هیدرولیکی برای اتصال به سیستم ترمز محور عقب دامپتراک بکسل شده به منظور آزاد کردن ترمز در حالت یدک کش، اتصال دهنده پنیوماتیکی  تامین هوا برای تانک باد ماشین بکسل شده، شش سیلندر اطفاء حریق اضافی نصب شده در صفحه محافظ

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید